DEFINISI GRAFIK



Dictionary.com mendefinisikan graphic design sebagai "seni atau profesi komunikasi visual yang menggabungkan gambar, Perkataan, dan idea-idea untuk menyampaikan maklumat kepada audiens." Seorang designer graphic bertanggung jawab untuk mengatur dan menggunakan elemen pada jenis media yang berbeza (seperti poster, sebuah pakej atau website), kemungkinan besar dengan menggunakan program perisian grafik seperti Adobe Illustrator, Photoshop atau InDesign. Unsur-unsur ini meliputi:




Foto

• Ilustrasi

• Jenis

• Bentuk


Istilah graphic design dapat merujuk kepada beberapa disiplin artistik dan profesional yang bertumpu pada komunikasi visual dan persembahan. Pelbagai kaedah yang digunakan untuk membuat dan menggabungkan simbol, gambar dan / atau kata-kata untuk membuat representasi visual dari idea dan mesej. Seorang desainer grafis boleh menggunakan tipografi, seni visual dan tata letak halaman teknik untuk menghasilkan keputusan akhir. Desain grafis sering merujuk pada kedua muat (mendesain) oleh komunikasi yang diciptakan dan produk (desain) yang dihasilkan.

kegunaan graphic design termasuk majalah, iklan dan bungkusan produk. Sebagai contoh, sebuah pakej produk mungkin merangkumi sebuah logo atau karya seni lain, kepelbagaian teks dan elemen design murni seperti bentuk dan warna yang menyatukan potongan. Komposisi adalah salah satu ciri yang paling penting dari graphic design terutama bila menggunakan bahan yang sudah ada sebelumnya atau unsur-unsur pelbagai.

Elements of Design


Ikhtisar elemen yang membentuk desain, seperti warna, bentuk, jalur, jenis, ilustrasi dan gambar, dan bagaimana menggunakannya.

.. Bagaimanakah Lines Digunakan dalam Graphic Design?

Garis digunakan untuk membahagi ruangan, langsung mata, dan membuat bentuk. Pada tingkat yang paling dasar, garis lurus ditemui dalam layout untuk memisahkan kandungan, seperti di majalah, akhbar, dan desain situs Web. Hal ini tentu saja boleh pergi lebih jauh, dengan melengkung, putus-putus, dan garis-garis zigzag digunakan sebagai elemen yang menentukan pada laman dan sebagai asas untuk ilustrasi dan grafik.

Menggunakan Ilustrasi di Graphic Design

Ilustrasi yang umum digunakan dalam projek-projek graphic. Sebuah ilustrasi yang indah sering dapat meraih perhatian audiens seperti halnya sebuah foto, dan dalam banyak kes bahkan boleh lebih berkesan. Ilustrasi seringkali diperlukan untuk "menggambarkan" satu titik, seperti di graf, rajah dan peta atau dalam satu set ikon untuk sebuah website.

Elements Graphic Design


Unsur-unsur graphic design yang digunakan, dan sering digabungkan, untuk mencipta karya-karya grafik. Mereka tidak boleh dikacaukan dengan prinsip-prinsip desain seperti keseimbangan dan ruangan putih, melainkan komponen seperti warna, jenis dan gambar. Disajikan di sini adalah senarai yang paling umum digunakan elemen dalam graphic design.

Tekstur dalam Graphic Design

Tekstur boleh merujuk kepada permukaan sebenarnya design atau paparan visual suatu design. Dalam kes pertama, para penonton boleh benar-benar merasakan tekstur, menjadikannya unik dari elemen design lain. Dalam kes kedua, tekstur tersirat melalui gaya design. Kaya, berlapis-lapis visual grafik dapat mencipta tekstur yang sebenarnya mirror tekstur.

Menggunakan Shapes di Graphic Design

Bentuk berada di akar graphic design. Mereka adalah tokoh dan bentuk-bentuk yang membentuk logo, ilustrasi dan banyak elemen-elemen lain dalam semua jenis desain. Mengubah saiz, bentuk, sudut, warna dan ciri lain daripada bentuk dalam design secara signifikan dapat berdampak mesej dan kejayaan.

GRAPHIC DESIGN JUGA

Seni dan profession memilih dan menetapkan elemen-elemen visual - seperti tipografi, gambar, simbol, dan warna - untuk menyampaikan mesej kepada penonton. Kadang-kadang design graphic disebut "komunikasi visual." Ini adalah sebuah kolaborasi disiplin: penulis menghasilkan kata-kata dan fotografer dan ilustrator membuat imej bahawa pereka menggabungkan kepada mesej visual yang lengkap. Walaupun graphic design telah dipraktikkan dalam pelbagai bentuk sepanjang sejarah, itu muncul sebagai profesi tertentu selama muat spesialisasi pekerjaan yang terjadi pada akhir abad ke-19. Evolusinya telah terikat erat dengan perkembangan dalam pembuatan gambar, tipografi, dan proses reproduksi. Designer graphic terkemuka termasuk Jules Chéret, Piet Zwart, Paul Rand, Alexey Brodovitch, Milton Glaser, dan David Carson.

PHOTOGRAPHY ILLUSTRATION TYPOGRAPHY INDUSTRIAL DESIGN FASHION ANIMATION

0 Bebudak Komen: